brittenkurt.reismee.nl

Glacier country

Bestemming van vandaag waren de Southern Alps met Mount Cook, Mount Tasman, en de twee gletsjers: Fox en Franz Josef. Toen we toekwamen waren de gletsjers echter in een dikke mist gehuld waardoor onze geplande helihike niet kon doorgaan. Zo jammer !!! (nu hebben wewel al 1 goede reden om nog eens terug te komen naar NZ). We besloten omhet einde van de gletsjer dan maar te voet te verkennen en dat was echt indrukwekkend:plots duikt daar onder de mist een enorme ijsmassa op! Hetijs was bijna blauw van kleur en op de grond lagen her en der enorme ijsblokken verspreid die met de stroming waren meegesleurd. Ook tijdens onze wandeling tot aan de gletsjer moesten we heel wat kleine (en minder kleine) stromingen oversteken wat niet altijd even eenvoudig was. Gelukkig was er altijd de helpende hand van Kurt om Britt aan de overkant te krijgen ...

Tegen de avond klaarde de mist plotseling op en kregen we een verbluffend zicht op de omringende bergen.Adembenemend! Ook de volgende ochtendstonden weop met een stralend blauwehemelen hadden we de kans om eenhelicoptervluchtte maken over de gletsjers en rond Mount Cook .... (zo was onze gemiste helihike toch een klein beetje goedgemaakt)

Na de vlucht hadden we geen tijd te verliezenen volgde de lange maar ozo mooie rit richting Queenstown ....