brittenkurt.reismee.nl

Fjordland

Vandaag weer vroeg uit de veren voor ons tripje naar Milford Sound. Gewapend met heel wat DEET tegen de zandvliegjes trokken we op pad. De weg tot aan Milford was opnieuw indrukwekkend. De bergen namen in grootte toe tot we uiteindelijk tussen twee loodrechte rotswanden terecht leken te komen. Gelukkig werd in 1953 de Homer tunnel geopend die zorgde voor de doorgang naar Fjordland. De tunnel is vrij smal en donker en meer dan een km lang. Aan het andere eind van de tunnel wachtte ons dan een prachtige cruise door Milford Sound. De zon was gelukkig ook van de partij wat hier meer uitzondering dan regel blijkt te zijn.

Deze dag kreeg van ons weer een 10 op 10. Morgen maken we de oversteek naar de Oostkust van het Zuidereiland.

Nicole en René

PRACHTIG!

Freddy

Het begint bij mij ook te kriebelen, want het is daar ongelooflijk mooi. Ik zal er ook eens dringend naar toe moeten gaan.

Joop en Cecile

Lijkt ons een fantastisch mooie reis.Moesten we 25 jaar jonger zijn,zouden we het wel zien zitten.